Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

KRAV kampanjar för frukt & grönt


I direkt anslutning till kampanjen EKO-september kommer KRAV under oktober och november att satsa på en kampanj för att lyfta KRAV-märkt frukt & grönt. Hos KRAV ser man att man har en unik position att hjälpa till att stimulera försäljningen eftersom man har kontakt med företag i hela kedjan.

- Vi har lyft olika kategorier under året, till exempel ägg vid påsk och under våren, kyckling under sommaren och nu frukt och grönt. Vi kommer att fortsätta arbeta på det här sättet, att kontinuerligt lyfta olika kategorier bland annat fisk, mejeri och kött, säger Nina Halling, kommunikationschef på KRAV.

Kampanjen kommer att synas i sociala medier och i annonser under temat "En grej vi märkt". Mer information finns nästa vecka på krav.se.

Frukt & Grönt är den enskilt största kategorin inom svensk ekoförsäljning. Det är också den kategori som kunnat visa upp fortsatta försäljningsökningar inom detaljhandeln, när ekologiskt totalt visat på försäljningsminskningar.

Text:
Cecilia Ryegård
cecilia@agrovektor.se




2019-10-09